Tack Zakka! Inte visste jag att det var Lisadag...
Även denna dag har varit härlig! Blåsig dock som ofta på Tinos, men strålande sol och om man inte var vid stranden stod man inte ut I värmen... Det utlovade regnet kom alltså inte...fast en skur hade suttit fint!
Jag åt frukost I trädgården I morse vid 8- snåret. Vacker omgivning för frukost. Sen gick jag en runda upp runt monumentet och ned längs hamnpromenaden och bort till hamnen och upp i övre byn innan det blev főr varmt. Hem för att hämta badkläder och bok och korsordstidning och så promenaden ut till Golden Beach vid Ag. Fokas. Där var nedre raden med solbäddar borta, för vågorna gick så höga och vattnet hade återtagit hälften av stranden...Helt märkligt bara över natten! Jag satt och läste I skugga I knappa 2 timmar och tog ett snabbt dopp, men det var inte ens bud på att simma I de höga vågorna...nästan inga badade av de få som var på stranden. Jag blir ju lätt rastlös av strandhäng, så jag gich hem och duschade och drog mig sen ner till Aithrio för lunch..nästan fullt var det och de är så trevliga där. Jag åt en halvportion horta, en halv portion "domatokeftedes" och en portion saganaki mastelo, en saganaki gjord på mastelo-ost.. Så gott!!!!
Aithrio har efter förra resan hit blivit nya favoriten...
Efter maten gick jag hem och fikade I trädgården. Det var dock så varmt så jag fick gå tillbaks till stranden igen....mycket gående blir det.

Väl åter efter ett par timmar blev det vila på rummet och lite balkongsittning.
Nu ikväll har min väninna, Birgitta och jag tillsammans med Nikoleta suttit på La Strada igen. Två ouzo, pikilia(stor) och en kaffe( Nikoleta skulle ner till färjan) kostade 6.50.....Jättebilligt!
Nu sitter jag alltså ute på balkongen I bara linne. Det är helt vindstilla och varmt. Klockan är 23.30 grekisk tid , folk sitter på balkonger runt om på gatan, lite musik hörs, cikadorna spelar, nån hund skäller, ett par katter är lite osams, ett hästekipage,som kör turister komer helt plötsligt förbi här med plingande bjällror nytt för I år. Förra året fanns ett tåg. Stjärnor finns på himlen ovanför och jag vill inte lägga mig på länge.
Lissi - lycklig!