Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-15, 08:34
kreta-ullis kreta-ullis är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007
Standard Sv: Oktobervecka med krigshistoria på Kreta, tips sökes

Åh så många bra tips, Sas efharistó para poli!!!!!
Boken tror jag faktiskt att han har redan om jag inte missminner mig

Archanes verkar ju vara en väldigt mysig by så det får bli ett besök till muséet där i samband med Knossos!

Då vi kommer passera Rethymnon på vägen från Heraklion så kan vi ju passa på att ta ett förmiddagsbesök på militärmuseet i Chromonastiri inklusive ostbollar Hur är skyltningen från stora vägen och vad är det för typ av väg? Toppen att du ska dit "Nolltrefem" tala gärna om hur det var om du hinner med ett besök den här gången

Jag vill ju verkligen till Loutro då jag inte hann dit i maj så vi ska försöka hitta det privata museet när vi är i Chora Sfakion, tyvärr hinner vi nog inte med någon vandring i Imbrosravinen tiden blir för knapp...

Då vi har bil hela tiden att nyttja så är vi mobila att ta oss dit vi vill! Först var tanken att bo utanför Chania för att slippa trasslet med bil inne i stan men samtidigt vill vi ju ha folklivet med öppna tavernor...Gissar att det är ganska stängt på dom renodlade turistställena? Om man bor i gamla stan exempelvis så antar jag att man får parkera på någon allmän parkering utanför, är det trassligt att ta sig ner mot hamnen?
Vet inte hur många gånger jag slitit mitt hår när man hamnat på bakgator där knappt en get får plats och det är enkelriktat åt alla håll och man VET att man ska bara runt hörnet

Allt det här planerandet gjorde mig plötsligt sjukt inspirerad! Jag som haft NOLL intresse för krigshistoria innan ha ha!
Svara med citat