Visa ett inlägg
Gammal 2006-03-23, 20:49
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Köpt min nya mobil nu..

Jag misstänker att det extra minnet som följde med inte är formaterat och du försöker nu lägga in på internminnet som blivit fullt.

Men telefonen säger format-fel? Borde den inte säga minnet fullt då? Det gör min K700 när jag djäklats med den. Men visst, det mycket möjligt att felet ligger där.

Den här s.k. kunniga servicechefens kunskaper ska du ta lätt på...

Han heter inte Gud vare sig i för- eller efternamn. Fast han brukar ha en obehaglig förmåga att ha rätt...

8Kb/s skulle aldrig gå att lyssna på...

Jag kanske missuppfattade honom och jag har aldrig grävt så djupt i MP3. Och det var sent på kvällen...

...stöds heller inte av MP3 standarden...

Nä, just det! Det finns ju inget som hindrar någon att skicka ut filer med taskig komprimering. Om nu 32 K är minsta acceptabla komprimering, klarar alla MP3-spelare av att hantera det? Jag har ingen aning!

Varför man skulle konvertera till .WAV format (CD) och sedan konvertera tillbaks till MP3 övergår mitt förstånd

Jo, just i det fallet om man har en spelare som inte klarar 32 K tex. Om det nu det är lägsta acceptabla nivå. Vill man ha med just den låten så måste man ju höja bit-raten så att spelaren kan läsa filen.

(Näää, jag ska inte... Fast det kliar lite i fingrarna )

och jag vet inget virus som sprider sig via MP3 heller.

Här känner jag mig dock på lite fastare mark. Jodå, för ½ - 1 år sedan skrevs det lite om någon skit som spreds via MP3. Jag kommer inte exakt ihåg vad det var men jag har för mig att det var någon "tracking- grej". Dessutom är det ju upp till den som skickar filen vad den innehåller! Du, eller jag, kan ju aldrig vara säkra på att den är frisk!

Jmfr tex med det pgm:et som automatiskt intallerades om man körde vissa Amerikanska CD från Sony på datorn! Det var ett H - e att hitta och ta bort, och Sony fick så mycket kritik att de tvingades att lägga ut borttagningsverktyg på hemsidan och sluta lägga det på vanliga CD-skivor.

I min värld, och jag har ju bara jobbat i data/tele-branschen sedan -84 så jag har väl inte några större kunskaper, kan jag inte vara nog försiktig med det jag laddar ner från nätet.

128Kb/s är den sämsta kvaliteten på MP3 man bör använda medans 192Kb/s är en bra kompromiss mellan kvalitet och storlek på fil.

Min förre kollega tyckte att 96 K var en bra kompromiss. Det får stå för honom, och som sagt så har jag väldigt begränsad kunskap om MP3.

Men vi ska inte käbbla om detta, du vet säkert mycket mer om MP3 än jag gör. Du verkar kunna detta och får gärna överta försöken att få igång Eriks MP3-spelare. För det är ju det som är målet, eller hur.

Peter
Svara med citat