Visa ett inlägg
Gammal 2016-08-17, 20:39
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Att "halka" rätt in vid första besöket på en ö.

Men Janne, vilken helt underbar berättelse!!
Den har jag missat och känner att jag som storstadsmänniska t o m skulle kunna tänka mig ett besök mellan två färjor!! Har ju bara åkt förbi mellan Samos och Patmos...

Men jag måste också berätta om en ny lärare på skolan där jag alltid vikarierar och har varit på tre dagar nu. Fotini heter hon och är grekinna. Hon hade hört av mina kollegor att jag älskar Grekland och jätteofta åker dit och pratar lite grekiska. Vilken ö jag oftast åker till mindes ju inte de, så igår kom hon och frågade mig på grekiska vilken ö jag brukar åka till...Tinos säger jag och hon börjar gapskratta och säger att där har hon sina bästa väninnor boende..med egna hus som emellanåt står tomma. Ett t ex i Ag. Romanos, 6 km från Chora, dit jag ofta vandrat för bad.....och nu kommer jag att få alla adresser och hon ska berätta för dem om mig och lämna mitt tel nr till dem och deras mig till min resa i september...." Inte ska Du och maken betala för boenden när ni kan få låna ett hus!!" Så himla grekiskt!
När hon sen frågar om vi gillar Saloniki och jag säger att där var vi förra året och ska absolut tillbaks så säger hon att där äger hon och familjen ett hus som nästan inte utnyttjas, så nästa gång ska vi bo där...Hon menar det på fullt allvar det märker jag ju , och hon har inte ens träffat mig 10 minuter!!
DESSA ÄLSKADE GREKER!!!
På måndag jobbar jag där igen och DÅ ska jag får grekiska lektion på rasten!!

Lissi
Svara med citat