Ämne: 1 år!
Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-27, 20:49
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: 1 år!

Nej Du , det var samma frågor som nu...och mycket om grekisk musik. Det var så jag lärde känna goa väninnan Marianne I Danmark. Georgios Dalaras och Giannis Parios..och så hamnar vi bredvid varandra på Dalaras konsert I Sthlm 2001..och där träffade vi även Janne och Camilla ..Greken på hörnet...hette restaurangen där vi åt alla 6! Så var det även första Kalimerafesten I Stockholm...2001. Hur många var vi? Året efter I Uppsala, men då var jag inte med. 2003 I Malmö däremot var en helt underbar fest..oj! Men sen blev det inga fler nationella, utan lokala. I Lund ordnade jag åren 2005-2009 många träffar. Så fortsatte jag I Kalmar 2010- 2014. Men ingen har tagit över. Flera jättegoa vänner har jag fått genom Kalimera. Alla berikar livet! Särskilt Marianne, Jens, Kari och Arne som berikade Claes och min bröllopsresa I Aten nyåret2005/2006. Inte att förglömma Jeanette( Zanet) och Zissios nu på norra Öland I Byxelkrok)med underbara taverna Terazzen.( Närmre Grekland utan att vara där kommer man inte). Sen CarinaN och Percy I Kalmar, och många, många fler!!
KALIMERA BERIKAR LIVET! Ingen glömd...Tog sen någon upp traditionen med Kalimerträff så kommer vi...men jag har gjort mitt...

Lissi
Svara med citat