BRA!!! Jo jag gillade ju mitt rum väldigt mycket och bor gärna igen just i nr 1 och denna gång, då jag knappt kunde sitta alls ute på balkongen pga regn och kyla och det var alldeles för kallt för frukost ute, så satt jag inne i dörröppningen och njöt utsikten. När det väl VAR sol så ville jag ju ner till byn och ut på vandring och inte sitta hemma.
Jag och Claes bor absolut på Stellas nästa gång i Kardamili. Hon och maken Kostas och sonen Panagiotis var helt underbara och tänk, jag hade ju köpt tomater, gurka lök, paprika och fetaost för jag hade tänkt göra egen sallad, men jag fick lämna allt till Stella när jag åkte för hon hade ju hållit med mat varje dag!! Hennes spanakopita som hon förberedde nere vid bordet framför mina ögon näst sista kvällen och som hon sen kom ett stort fat med med fyra stora bitar var den godaste jag nånsin ätit!!!

Att får träna sin grekiska med henne och maken var SÅ trevligt och så många goa kakor jag fick smaka också!!
Jag älskar dessa små boenden men visst ÄR det sorgligt att äldre människor inte kan pensionera sig utan måste jobba....(och även i vissa fall försörja vuxna barn med familjer som i dagens tider inte kan klara sig..) Det var flera äldre jag pratade med på boenden denna resa som just hade ångest för hur de äldre barnen i t ex Aten skulle klara sig... Hotellägaren i Loutraki trodde att hans båda vuxna barn skulle vara tvungna att lämna Grekland nu och den sista sänkningen av pensionen för pensionärer gör att 380 € i månaden var max för många!! Så många äldre får jobba på!
Men Kari stort tack för ett alldeles underbart tips på mysigt boende i Kardamili. Stella rekommenderar jag varmt till alla som vill ha ett enkelt, men mycket trevligt boende, lite bort från "vimlet" i byn och med höns alldeles nedanför som kacklar trevligt!
Lissi