Ämne: Kalithea
Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-05, 09:12
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011
Standard Sv: Kalithea

Citat:
Ursprungligen postat av inha Visa inlägg
...och varva sol-o-bad med utflykter. En utflykt blir iaf till Rhodos stad och då blir det nog en eftermiddag/kväll. Blir kanske en utflykt till Lindos också. Får se vad jag hittar på. Ni får gärna tipsa.
Lindos är fint dock har det varit en hel del folk när jag varit där. Vad gäller utflykter skulle jag framförallt rekommendera en dagstur med båt till vackra Symi!

Citat:
Ursprungligen postat av inha Visa inlägg
* Är det någon som gjort utflykten från Rhodos stad till Marmaris (Turkiet)? Om ja - berätta gärna.
Skippa utflykten med charterbolaget och res dit på egen hand om möjligt alt. tacka nej till att följa med på det evighetslånga "obligatoriska" besöket till en läder- (med tillhörande modevisning), matt-, juvel-, kryddbutik eller vad de nu erbjuder... jobbigt, jobbigt!
Marmaris tillhör kanske inte min favoritort i Turkiet men kan väl var okej som en dagsutflykt. Där finns en marina, en del gamla hus och en ganska stor basar under tak. Passa på att pruta och gör lite shoppingfynd (euro är gångbart), strosa runt i hamnen och titta på alla fina båtar samt Gületbåtarna, unna dig en dondurma (turkisk glass ) eller en kebab. Båtresan med katamaran tar ca 1 tim en väg, har inget aktuellt pris men tror att hamnskatten som tillkommer är rätt så dyr, glöm inte passet!

Simetra
Svara med citat