Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-04, 19:02
Mikiss avatar
Mikis Mikis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2015
Standard Sv: Första besöket i Nafplio

Mer kommer! Ska hålla er uppdaterade, om ni är intresserade.

Tänkte skriva av mig några små betraktelser också. Säg till om det är ointressant så får jag börja skriva dagbok i stället. Man hinner fundera (och se!) lite mer över saker och ting när man åker själv såhär.

På vägen från flygplatsen till Nafplio såg jag två bilolyckor, båda med mopeder inblandade. Det såg ut att ha gått bra båda gångerna, som tur är. Men trafiken här är inte att leka med. Ändå åker så många utan hjälm.

Men trots stressen i trafiken, tutandet och skrikandet såg jag något fint på Kifissos busstation. Där rådde det full kalabalik ett tag. Bilar, mopeder, resväskor, flakvagnar, turister, greker. Överallt. Så ser jag en äldre dam som hade svårt att gå. Hon stödde sig mot en stillastående buss, och skulle sedan ta sig över vägen där det var fullt av bilar av alla de slag. Hur ska det här gå, hann jag tänka. Det hade jag inte behövt.

Alla bilar stannade upp. Ingen hängde på tutan. Tanten gick i (mycket) sakta mak över vägen och föraren i bilen längst fram, ja, han bara log glatt mot henne.

Det var väl det för den här gången. Nu ska jag försöka sova efter en lång dag. Om grannarnas hund har lust att sluta skälla någon gång bara
Svara med citat