Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-01, 12:52
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

Sondag 1:e maj.
Igar kvaell, eller snarare natt, sa stack jag nerat stan och kikade peau fyrverkeriet och smaellandet av bomber....Holl mej en bit ifran nere i hamnen,daer jag traeffade nagra bekanta, och blev sittnas daer med dom. Efter nan timme, framat halv tva, sa avtog skjutandet, och jag for hem.
Idag blaser det redigt, iallafall uppe pa Garden Villa....men lustigt nog,sa blaser det mycket mindre nere pa Zephyros, daer Chronis,Minas och Andreas satt baenkade vid stora barbordet....Idag ska visst det tredje, eller fjaerde planet fran Holland komma ocksa...
Det har vael bakats lamm over hela on, sa chansen att fa smaka aer stor...Andreas och Maria
eldade i sin fourno (ugn) och satte sen in brickan med lammet, sa det aer vael oppet hus uppe hos dom, efter att gaesterna kommit och blivit utplacerade....
Jag taenkte smita till Zorianas Place, for att se om Jonathan aer der, for han haer ju motorsag, och vi vill gaerna fa en tjock gren avkapad, och Jon eldar gaerna med ved under vintern....
Snart dax att borja kika lite efter biljett hem, har varit hemifran sen 25 mars....
Mikke
Svara med citat