Citat:
Ursprungligen postat av Arne
Måndag 25 April. Loutro.
Vår redan havererade färdplan får vi ånyo korrigera. Detta grundat på att vi under gårdagen erhöllo meddelande från vårt inbokade Hotel på Chora Sfakion, vari meddelades att ett större sällskap skulle anlända till byn under måndagen och stanna fram till söndag. Det handlar om en grupp från Universitetet i Rethymno.
Vad göra? Vi enades genast om att ställa om färden tillbaka till Paleochora och med en övernattning vid Agia Roumeli. Vi kontaktade Flora på Haris Hotel, och hon hade lediga rum för trenne nätter. Så får det bli.
Vi avsegla i morgon med kustfärjan till Agia Roumeli.
Arne och Birgitta
I det varma och vackra vädret här på sydkusten. Nu klockan tio har vi 26 grader på vår balkong.
|
En liten reflektion med ändrade hotellplaner. Att ändra planer i Grekland hör ju till pga diverse strejker och stormar, men jag tycker det blivit en ny företeelse att
hotellägare avbokar redan bokade nätter för att hyra ut till andra. Ofta vill man ha betalt innan av gästerna för att säkra boendet till hotellägarens favör, men sen kan ägaren hux flux hyra ut till andra för att tjäna mer....Detta har i o f s bara hänt mig en gång och då blev jag erbjuden annat rum,som jag avböjde pga ensligt läge, men hur är det generellt? Blev ni erbjudna annat rum? Är det en ny trend i kristidens tecken? Det KAN ju faktiskt förstöra en semester....alla är ju inte lika flexibla i att ändra planer.
Lissi - som just kollat att ALLT får plats i min lilla trolley inför fredagens avfärd....