Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-18, 13:12
TobiasC TobiasC är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2016
Standard Första gången på Naxos, hjälp mig välja!

Jag, min sambo och vår 3,5år gamla son bokade igår en flygstol med Apollo till Santorini. Därefter hoppar vi på Blue Star och ankommer till Naxos den 18/6 runt 17:30. Planen är att stanna till den 24/6, ta Blue star igen tillbaka till Santorini för en natt där innan planet går hem efter lunch den 25/6.
Båtbiljetter är bokade, nu återstår det att välja boende!

Jag har läst mig till att Agios Prokopios eller Agia Anna passar oss bäst. Dock har jag lite svårt att välja mellan dessa två. Jag har sett att flertalet här inne förespråkar Agios Prokopios, så det får nog bli det tror jag. Dock har jag läst att en del tycker det är lite för mycket trafik där, stämmer detta?

Hur som helst, så vill vi bo på ett ställe så nära stranden som möjligt, pool är ett krav (helst en barndel i poolen). Plus det andra vanliga som AC, kylskåp osv, men det verkar finnas på det flesta.

Jag har kokat ner det till följande, och önskar tips på för och nackdelar:

*Ioannas Apartments - väldigt fint på bilderna, bra betyg från de flesta, men läste något om smutsiga rum med mögellukt.
*Summer Dream 1 - Ser bra rent och fräscht ut, billigt också.
*Anna studios - Samma som ovan, kanske ännu finare t.o.m. Dock lite dyrare
*Agios Prokopios Hotel - Mycket fint och välrekommenderat här på Kalimera. Dyrare än de ovan, och lite längre från stranden.
*Liana Hotel - Det finaste utav de jag väljer emellan plus drömläge. Ingen aning om pris än

Jag har mailade Liana och Agios igår och frågade på pris, dock inte fått svar än.

Så där, då var mitt första inlägg här på Kalimera slut. Ett långt sådant, men utav det jag läst är jag inte orolig för utebliven respons. Det verkar va ett härligt hjälpsamt gäng som huserar här!
Tack på förhand!
Svara med citat