Jag tror inte Sverige blivi kallare. Jag tror snarare att det alltid har funnits en skillnad i sociala koder mellan respektive kulturer. I Sverige har vi en väldigt stor respekt (kanske rädsla för att komma för nära och bli alltför personlig på alltför kort tid?) för den personliga integriteten, man ska inte tränga sig på, inte lägga sig i osv. Och det är inte så positivt alltid då det gör oss väldigt distanserade?
(Skriver frågetecken eftersom jag inte sitter på några tvärsäkra sanningar om saken och eftersom det naturligtvis också varierar utifrån individ till individ.)
Och faktiskt, det kan låta lustigt, men klimatet. KLIMATET! Haha alltså kolla på somrarna hur vi kastar av oss kläderna och blir ett öppnare, gladare och mer pratsamt folk. Om höstarna och vintrarna; Inkurade, påbylsade och mer slutna.
Solen med alla dess vitaminer behöver vi mer av här i Sverige. Den jäkla vintern är vår ursäkt tycker jag. Eller åtminstone en del av den

Fram för AD-droppar åt hela svenska folket om vintrarna. Även oss vuxna, tror de kan funka som rena rama lyckopillret för många då.