Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-15, 22:33
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Det blir inte alltid som man tänkt sig!

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Du vet, Masse, gamla bilar rostar, och tänk så många mil vi gått...men med lite upprustning ska vi nog klara en besiktning till, och rullar vidare...
Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag går varje år på " underredsbehandling" och nu och då får lite rost skrapas bort. Då blir man lite skakig.Snart dags igen för besiktning.. Lika oroligt var gång.

Lissi
Ha ha, kul att ni gör den kopplingen till gamla bilar. Det är ganska många år sedan jag kom på att "om jag varje år kostar på tid och pengar på att besiktiga bilen, varför ska jag då inte kunna besiktiga mig själv en gång om året?".

Jag har haft den stora förmånen att ha samma husläkare i drygt 25 år. Det började faktiskt en gång i tiden med en ibjudan till en "40-årsbesiktning". Så oerhört skönt att inte behöva börja från noll vid varje besök. En gång om året har vi träffats och kollat av "basfunktionerna", och ibland har det motiverat en och annan insats av förebyggande mediciner. Kanske har det bidragit till att det inte blev värre än vad det blev nu, vem vet?

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Ja, man får vara glad att det är hos doktorn man går och inte veterinären. Då hade man väl bara fått en spruta åsså tack o gonatt!
Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Snart kanske det är så för oss också. Vi är för många som blir för gamla
Så ska det väl ändå inte behöva bli. De får väl ge oss ett par magnecyl och en munkorg om vi blir för stökiga.

Masse
Svara med citat