Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-12, 11:53
maylouise1s avatar
maylouise1 maylouise1 är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Sv: Re: Känslig fråga kanske; vilken plats är bäst?

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
För mej är ingen av alternativen varken bättre eller sämre, jag tycker om båda ställena var och en på sitt sätt. Det beror på vad du är ute efter.

Skiathos tycker jag om för jag älskar att vandra bland gränderna i Skiathos stad och äta på någon av alla mysiga tavernor som finns i gränderna.
Hamnpromenaden är trevlig att vandra på och titta på alla segelbåtar som ligger till. Sen har man alla stränder som man kan åka till. Men när jag vill ha lugn och ro så väljer jag inte Skiathos.

Parga tycker jag om för att det är lite mindre och mysigare. Även där finns en mycket trevlig hamnpromenad, några smala vackra gränder man kan vandra i och fina stränder. Fast i mindre skala än i Skiathos. Sen är naturen på Parga helt otroligt vacker runt om Parga och dess omgivningar. Många fina utflyktsmöjligheter finns det som floden styx, Meteora och mycket mer. Jag var på Parga i 2v men hann ändå inte med att se och göra allt som jag ville göra, så i år ska jag tillbaka för en tripp till Meteora

Vad du än väljer så blir det bra lycka till med valet.
Tack - fin beskrivning av platserna.
Min tanke är att stanna en längre tid på endera Parga eller Skiathos och det är därför jag måste fundera lite extra.
Kommer jag att tröttna på Parga om det är lugnt; oavsett möjligheter till utflykter?
Kommer jag att uppleva Skiathos som mer ytligt? (strandliv och hög musik, tänker jag fel här?) eller är platsen en bättre utgångspunkt än Parga för att uppleva mycket?

Tja, lite så vandrar mina tankar.

Ska berätta framöver var jag ev hamnar och varför jag så gärna ville ha input.
Svara med citat