Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-02, 11:13
telefonplan telefonplan är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Chania flygplats

Mina råd för att använda Chanias flygplats:

Ankommande:
Lämna terminalbyggnaden så snabbt som möjligt. Taxi finns rakt utanför dörrarna, till höger finns busshållplatsen.

Avgående:
Kom så sent som möjligt, undvik toaletterna (äckliga) och cefeteriorna (dyrt och dåligt). Lita inte på någon information. Gaten kan flyttas när som helst, monitorerna kan påstå vad som helst. Frågar du någon kan du få vilket svar som helst, slumpen avgör om det är korrekt. Min son har missat ett plan på grund av detta. Det blev dyrt.

Chanias flygplats är den enda i världen jag har varit på där toaletterna är skitigare, köerna längre, öppettiderna kortare, mat, dryck och shopping sämre än på stadens busstation. Det beror delvis, men långtifrån enbart, på att Chanias busstation numera är överraskande bra.

Nästa år tar ett tyskt-grekiskt konsortium över driften av 14 flygplatser i Grekland, bland annat Chanias. Det ser vi fram emot! Dessvärre lär de som (miss)sköter driften nu tillämpa den brända jordens taktik. Tack och lov är det också en militärflygplats, så säkerheten lär knappast hotas.
Svara med citat