Sv: Oro bland Grekerna...
Det är förskräckligt om turisterna inte kan /vill åka till Lesvos, hela ön behöver ju turistnäringen ...Lika med andra öar. Hur ska befolkningen kunna hjälpa om de inte själv har inkomster?
Jag har ju flera resor inbokade i år till fastlandet. Där finns ju många organisationer att stödja och många "walls of humanity" i t ex Aten och Nafplio att hänga matkassar på...Den sista resan i höst till Tinos och Syros ändrar jag planerna på. Efter Tinos (som jag bara MÅSTE till och hälsa på familjen som utökats då med ännu en liten , en tös, ) så skulle jag åkt fem dygn till Syros och 2 dagar till Pireus, men nu ändrar jag mig....sista veckan ska jag boka i Aten och arbeta med gatuverksamhet. Jag ska ta reda på kontakter genom Frappe och Thira. Jag MÅSTE göra något mer praktiskt också..det känns inte rätt att bara åka så många gånger på ren semester....Det kanske är enda gången man har möjlighet att ge även av sin personliga tid på plats både till stöd gör fattiga greker och flyktingar.... Både i Thissio och Keramikos finns ju verksamheter....
Så får vi se hur det blir nästa år.
Lissi
|