Ämne: Matkostnader?
Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-26, 14:47
RobEri RobEri är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2015
Standard Sv: Matkostnader?

Vi (två vuxna) båtluffade i september förra året, resan pågick under 15 dagar. Vi förde väldigt noggranna anteckningar om kostnaderna. Alla frukostar fixade vi själva, förutom två frukostar i Aten (det ingick i rumspriset). Vi är vegetarianer, inget vin till mat, bara mineralvatten, varken kaffe eller efterrätt. Vi åt 10 st lunchar och 7 st middagar under dessa 15 dagar, men bara tre dagar åt vi både lunch och middag samma dag. Våra frukostar var gigantiska och det ingick bröd, feta ost, oliver, tomat, gurka, yoghurt, te, frukt i stora mängder, etc. Det som blev över åts senare upp som en måltid, antingen mitt på dan eller på kvällen, som ersättning för lunch respektive middag.
Matkostnaden hamnade på 36,6 €/dag för två personer.
Våra restaurangnotor hamnade på mellan 25-30 €/måltid för två personer (båda vegetarianer), inget vin, ingen läsk, inget kaffe, ingen efterrätt, bara mineralvatten.
Jag kan inte förstå hur 2 vuxna och 2 tonåringar kan äta för 25-35 per måltid, d v s 6,25 - 8,75 € per person per måltid. Och det ingår vin och läsk.
En grekisk sallad kostar numera 5-6 € och en läsk på restaurang 2-2,5 €. Jag vet inte vad vin kostar, vi dricker inte vin. Med andra ord, äter man bara en grekisk sallad och dricker en läsk (eller öl), är man i närheten av 10 €, per person.

Senast redigerad av RobEri den 2016-02-26 klockan 15:12.
Svara med citat