Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-14, 09:34
Mollybus Mollybus är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008
Standard Sv: Småkryp i resväskan

Oavsett om det hjälper eller inte så kommer jag fortsätta ställa ut mina väskor när jag kommer hem från en resa. Jag vill packa upp utomhus, skaka igenom allt, lägga en del plagg i frysen samt tvätta allt.

Vi har haft vägglöss en gång och vi vill inte ha det igen. Det hände i början av 80-talet innan iallafall vi var medvetna om att man kunde få vägglös med sig hem. Vi hade en vän till familjen som reste mycket runt om i världen. Ryggsäck och budget. När hon tillfälligt kom till Sverige fick hon bo i vår lilla sommarstuga ett tag.
Under sommaren började vi få problem med konstiga bett och till sist så hittade vi några små kryp under kudden i översängen. Vi visste inte vad det var så vi skickade in till Anticimex. Svaret var vägglöss. Vi slutade sova där och när hösten kom så köpte vi på inrådan av Anticimex några dosor som vi hängde upp i alla rum under vintern. Vi stängde av värmen under vintern också.

På sommarhuset hade vi svalbon vilket vi haft under alla år men den här sommaren kunde vi konstatera att andra kullen ungar aldrig kom. Min man klättrade upp för att se efter hur det såg ut. Alla ungarna var döda i bona och bland resterna fanns det gott om vägglöss. Så på senhösten rev vi ner alla bona för att inga vägglöss skulle kunna bli kvar.

Vi hade tur för vi blev av med vägglössen och vi har inte fått tillbaka dom igen.
Svara med citat