Visa ett inlägg
  #27  
Gammal 2016-01-31, 21:06
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Bilder fra bergsbyer nær, og fhv nær, Makrigialos på Syd/Østre Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Så underbart härligt att titta på bilderna i arla morgonstund.
Alla dom vackra växterna gör mig så glad i vintermörkret.
Birgitta.
Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Precis, vilken härlig liten resa man fick vara med om.

/ Anne
Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Helt makalöst med alla blommor! Så vackert!

Lissi
Citat:
Ursprungligen postat av MariaJ Visa inlägg
Åhh, så fina bilder Tack snälla du för att du låter oss se dem

Pefki har vi besökt så de bilderna känner jag igen, jag har exakt samma bild på pepparträdet men din bild är mycket finare Där är så vacker utsikt ner mot havet. Oreino har vi däremot inte varit till så det var intressant att se hur där ser ut, får nog bli ett besök där nästa gång.

Maria
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Inte heller Oreino har jag varit i, så än en gång ett stort tack!
Citat:
Ursprungligen postat av Ylva A Visa inlägg
I Oreinó smakade jag min första raki 1986 tillsammans med min grekiske vän Nikos. Jag satt på flaket till hans flakbil, medan han satt i hytten tillsammans med två svenska damer. På vägen hem nedför bergen med alla sina serpentiner önskade jag, att jag också hade uppskattat den fotogenliknande drycken. Numera gör jag det, men inte då! På den tiden fanns flera tavernor. Efter flera år av stänga matställen i byn och uteblivna besök av oss, ska en gammal åter öppna igen, sägs det.
/ Jannis
- igjen, takk for kommentarene
Vi var overveldet over blomstringen da vi var i disse byene, og nå er det en glede å se på bildene igjen, og nyte blomstene sammen med dere
Jannis, det var et fint Rakiminne - så håper jeg det blir en åpen taverna igjen i Oreino!

Neste by jeg vil legge inn bilder fra, er en som ligger nærmere dere, Jannis, og en by vi likte godt, Shinokapsala
Svara med citat