Citat:
Ursprungligen postat av yannis
Kari, jag har faktiskt funderat på Alena.
Jag gick in på booking för ett par veckor sedan. med tanke på vår april-resa. Hotell Samaria, som ligger precis intill busstationen är ju SÅ dr och då upptäckte jag Alena som också finns i krokarna.
Så bra att ni har bott där och rekommenderar stället.
Birgitta.
|
Velkommen hjem, Birgitta

- litt godt vel, selv med snø og mange kuldegrader, varmt og godt
inne har vi det jo her i nord
Dere hadde jo med få unntak veldig fint vær for årstida
Ja, Alena var et godt valg syntes vi, så der bor vi gjerne igjen

- for den som vil bo sentralt, og ikke er "avhengig" av havutsikt, er det jo et godt valg for lengre opphold i Chania og
- å bo nærmere busstasjonen enn på Alena trenger vel ingen?
Hotel Samaria ligger jo veldig nær, men å bo der, s å dyrt, er helt uaktuelt for oss!
En lite tilleggstips :
Det er ikke langt mellom små og større supermarkeder nær Alena, og det kan være et godt tips å gå litt lenger, enn til den som synes på bildet mitt

- eller stikk innom for "opplevelsens" skyld
Vi gikk dit, et naturlig førstevalg

- vareutvalget var litt dårlig, eller i alle fall litt spesielt, bl a hadde de mye TE, mens de ikke hadde/var utsolgt for kaffe
Da jeg kom til kassen, med de par varene jeg fant, sperret jeg virkelig opp øynene, der var det et stativ med en liten "kuriositet"
- T-shirts med bilder av PUTIN

- og det som eneste motiv....
"Er det mange russere blant turistene i området her"? spurte jeg den vennlige eldre damen i kassen, nei, ikke spesielt, men dette er en russisk butikk svarte hun..., OK det forklarte vel det meste

- de hadde ikke ouzo heller, men vodka...ja
Da vi kom u t igjen så, og leste vi på skiltet over forretningen