Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-14, 14:25
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Massa frågor angående Santorini/Aten, Amorgos, Folegandros, Signos :)

Citat:
Ursprungligen postat av Alex9191 Visa inlägg
- Är det bäst att landa i Aten eller i Santorini om man vill besöka öarna Amorgos, Folegandros och Sifnos? Vi tänkte åka från den 25e juni till den 9e juli.
Det är nog hugget som stucket. Men börjar ni i Aten kan ni åka rutten Sifnos, Folegandros, Amorgos, Aten.

Citat:
Behöver vi boka färja och boende i förväg?
Färja behövs nog inte bokas, men ni kanske behöver boka boende på Folegandros.

Citat:
- Kan någon tipsa om en bra hemsida för att se färjornas avgångar? Jag hittar flera olika men vet inte riktigt vilken jag ska lita på.
OpenSeas och GTP är de bästa.

Citat:
- Går det att åka såhär? Alltså åker färjorna dom här sträckorna och verkar det rimligt att stanna denna tid på varje ö?
Kolla hur båtarna går via länkarna ovan och bestäm sedan, eller bestäm er på plats, ni kanske stannar längre på någon av öarna.

Citat:
I sådana fall undrar jag om någon har tips på bra billigt boende i Pireus nära hamnen?
Argo, Piraeus Dream och Lilia Hotel är populära bland våra läsare.

Citat:
Eller går det att köpa biljett väldigt tidigt på morgonen den 26e?
Det går att köpa biljett på morgonen.

Citat:
Om vi landar i Santorini är vi även där framme 20.30. Jag kan ingenting om Santorini och undrar i vilken by man ska bo för att vara nära färjorna som åker till Amorgos och Folegandros? Hur långt tid tar det ungefär från flygplatsen till den hamnen? Har någon tips på ett bra och billigt boende på Santorini?
Det finns ingen by som ligger nära hamnen. Vi brukar bo på Honeymoon i Perivolos. De hämtar på flygplatsen och kör till hamnen. Det gör många andra hotell också. Ibland tillkommer en avgift för det, ibland inte.

Citat:
- Även för Santorini undrar jag hur det funkar med att köpa biljetter till färjorna: går det att köpa sent på kvällen eller tidigt på morgonen?
Och om vi åker hem från Santorini den 9e åker flygplanet 5 på morgonen ungefär, finns det bussar vid den tiden som tar en till flygplatsen från alla byar?
Det går att köpa biljett i hamnen på morgonen. Det finns nog ingen buss så tidigt så det blir taxi, eller om er hotellägare kör er.
Svara med citat