Tack snälla för era svar! Blir glad och varm i hjärtat över att ni tar er tid att dela med er av era tips. Vilket underbart forum det här är!
Tänk att man kan bli så velig som jag har blivit gällande den här resan

Vet ju egentligen att det blir bra på de flesta ställen men när jag börjar lusläsa resesidor och omdömen etc börjar jag hela tiden tänka "å ena sidan...fast å andra sidan..." Några kanske känner igen sig

Det är ju egentligen ett angenämt och lyxigt problem

Naxos skulle jag verkligen vilja besöka. Har bara inte hittat flygresa som är smidig. Det jag får upp från Göteborg innebär en övernattning i Athen och en total flygtid på uppåt 23 timmar. Känns jobbigare än färjan..
Skiathos får ligga på vänt även om jag vet att många älskar den ön. Jag är inte redo får att ta mig an den landningsbanan ännu och med en flygrädd dotter känner jag att det får vänta.
Parga verkar riktigt mysigt! Är det att föredra att bo inne i centrum och ta sig ut till stränderna eller vilka områden tipsar ni Pargaresenärer om? Har det hunnit bli varmt där i mitten på juni? (Vet att väder är väder och man vet aldrig men vad har ni för erfarenheter?)
Karin, jag är väldigt nyfiken på Karpathos och känner mig kanske mest lockad av den ön. Dessutom passar avgångsdag och flygtider riktigt bra. Vi hade i stort sett bestämt oss för det och att bo på Alimounda Mare som ligger både nära centrum och vid strand, har pool och verkar fräscht (dotterns krav!) Men så hörde jag av en kollega och läste mycket om att man bör ha hyrbil för att få ut vad ön har att erbjuda och då blev jag tveksam. Som så många andra undrar jag över den berömda vinden. Är det tillräckligt varmt på Karpathos i mitten av juni för att vinden ska kännas behaglig?
Om det blir Karpathos vore det fantastiskt att få ta del av dina smultronställen. Har läst mycket i forumet och vet att du är en flitig Karpathosresenär

Kajja, du får låna den här tråden hur mycket du vill. Är glad att folk är inne och läser och det var gott att höra att du som flygrädd fixade Skiathos landningsbana. Ska bara bli lite modigare så...