Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-08, 16:17
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Sv: Öluff 2016? Vart?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det låter som en perfekt rutt.

Fast jag skulle lägga längre tid på Sifnos än på Serifos.
Varför? Vi blev mer lockade av Serifos av din beskrivning på Kalimera.
Var är smartast att bo på Sifnos? Vi tittade lite på en liten fiskeby med ett par tre restauranter, Herronissos, men kände att det kanske är lite fööör lugnt trots allt... Svårt att veta.

Sen blir jag också nyfiken på den där restaurangen i Folegandros som "inte liknar något annat" och som en del går förbi, men den får jag väl uppleva tids nog!

Vi har ändrat lite i bokningarna, samma boenden men bytt datum. Maken konstaterade: "Ja, håller vi på så här tills vi åker får vi en kick varje dag!"
Surfar runt och tittar på boenden, läser om öar, kikar lite på båttider, överlägger, ändrar...

Först tänkte vi vara borta tre veckor, ca 1 vecka per ö. "Det kanske blir jättetråkigt? Det kanske är för små och stillsamma öar?" Lite ombokningar av datum. Jag börjar räkna ihop: "Men det här blir ju bara TVÅ veckor!!" "Drygt två veckor", hävdar maken. Men som sagt, flygresan är ännu inte bokad.

En fråga till Janne angående guiderna: Kan jag beställa dem redan nu eller är det någon Kykladen-guide som kommer att uppdateras inom kort?

Aina
Svara med citat