INSAMLING TILL FLYKTINGAR OCH HEMLÖSA I KRISENS GREKLAND
Den 23 december åker jag till Aten. Över jul kommer jag att arbeta med hemlösa och flyktingar i krisens Aten (i den mån jag kan och får kommer jag att jobba - min grekiska är väldigt knapphändig). Jag kommer att göra det tillsammans med en grekisk frivilligorganisation som har insatser både i Aten och på Lesvos och både för hemlösa i krisens Grekland och för flyktingar. Just nu samlar jag in pengar som jag sedan ska överlämna till denna organisation. Gör ett tillägg här; Detta är alltså en privat insamling där jag sedan kommer att överlämna pengarna till organisationen på plats i Aten. Pengarna kommer alltså att gå till mitt konto först. Vill vara så tydlig som möjligt i informationen så att inga missförstånd uppstår.
Du som vill skänka ett litet bidrag (det behöver inte vara någon stor summa - många bäckar små ni vet) till organisationen i Aten kan skriva ett meddelande till mig här på Kalimera eller skriva en kommentar i tråden här nedan, så får du mitt Swishnr via ett meddelande.
Om du inte har swish kan du få kontonr istället.
Jag kommer sedan att ta ut pengarna från mitt swishkonto nere i Aten (eftersom kapitalkontrollerna inte gäller utländska konton) och överlämna dem direkt till organisationen vi arbetar med. Ni har mitt ord på att pengarna går fram till de som behöver dem bäst och ni kommer att kunna följa arbetet härifrån Kalimera via direktrapporter.
Senast redigerad av Thira den 2015-11-29 klockan 09:18.
|