Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf
Jättebra, Lisa! Jag är imponerad!
En gg var jag själv med i Jedopardy. Eller rättare sagt i uttagningen. Jag gick vidare två omgångar tror jag, sen åkte jag ut. Omgången efter kom med i TV. Jag var chockad och sur. Det fanns inte i min kaxiga tankevärld att jag skulle förlora. Jag skulle ju vara med i tv...
Ungefär så här bra förlorare var jag
/Netwolf
|
Har ett minne från då jag tyckte att jag lyckades riktigt fint i Jeopardy. Inte i verkligheten då, utan hemma framför TV:n. Men ändå!
Det var många år sedan nu. Våra barn var små och bodde hemma. Jag kom hem från jobbet på kvällen och barnen sitter bänkade framför TV:n och kollar Jeopardy. Tyst blir jag stående bakom soffan de sitter i och börjar följa med i frågorna.
Jag som tidigare tyckt att en del frågor varit lite knepiga kan till sist inte låta bli att tyst för mig själv mumla ....... "Otroligt! Jag kan ju varenda fråga!". Men tydligen var det inte tyst nog eftersom barnen hörde det och vänder sig om och utbrister .... "Men Pappa" Det är ju Barn-Jeopardy!!!!"
Det varade inte länge, men för en liten liten stund inbillade jag mig att jag var ganska smart. Tänk så fel man kan ha!
Kul att det var på riktigt som det gick så bra för dig Lissi!
Masse