Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-27, 10:22
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006
Standard Sv: Start från Santorini 2016

Citat:
Ursprungligen postat av eilenna Visa inlägg
1. Eftersom Santorini är en välbesökt ö gissar jag att jag bör boka boende i god tid. Har jag rätt eller fel, och vad är i så fall god tid? Redan nu (vilket är galet tidigt) ser jag att en del på t.ex. booking redan är uppbokat!

2. Vad är era erfarenheter av prisbilden på boende i allmänhet? Är det som med flyg, ju tidigare du bokar desto billigare, eller är det billigast med roomsare på plats?
Troligtvis GÅR det att hitta boende på Santorini även om man är sent ute, men i augusti/september pratade jag med flera hotellägare jag känner väl o dom sa att 2015 varit "the most crazy season ever" med fullbokade hotell från april/maj till första veckan i oktober ! Det är nog ingen nackdel att vara tidigt ute, för då får Du mer att välja mellan. Jag brukar hitta skapligt boende för runt 30 Euro per lägenhet o natt om jag bokar tidigt. Turistströmmen till Santo tycks öka alltmer för varje år som går. (Mötte bl a ett gäng som flugit över från Australien efter att ha sett "Kardashians" Santoriniavsnitt på TV o dom blev så "frälsta" att dom tänker återkomma med ett hundratal släktingar o vänner nästa höst!)
Svara med citat