Citat:
Ursprungligen postat av eilenna
1. Eftersom Santorini är en välbesökt ö gissar jag att jag bör boka boende i god tid. Har jag rätt eller fel, och vad är i så fall god tid? Redan nu (vilket är galet tidigt) ser jag att en del på t.ex. booking redan är uppbokat!
2. Vad är era erfarenheter av prisbilden på boende i allmänhet? Är det som med flyg, ju tidigare du bokar desto billigare, eller är det billigast med roomsare på plats?
|
Troligtvis GÅR det att hitta boende på Santorini även om man är sent ute, men i augusti/september pratade jag med flera hotellägare jag känner väl o dom sa att 2015 varit "the most crazy season ever" med fullbokade hotell från april/maj till första veckan i oktober ! Det är nog ingen nackdel att vara tidigt ute, för då får Du mer att välja mellan. Jag brukar hitta skapligt boende för runt 30 Euro per lägenhet o natt om jag bokar tidigt. Turistströmmen till Santo tycks öka alltmer för varje år som går. (Mötte bl a ett gäng som flugit över från Australien efter att ha sett "Kardashians" Santoriniavsnitt på TV o dom blev så "frälsta" att dom tänker återkomma med ett hundratal släktingar o vänner nästa höst!)