Citat:
Ursprungligen postat av snorklar´n
Är milos så härligt som det låter? Är det ändå klarare vatten än Naxos, Amorgos, Koufonissi? Bättre snorkelupplevelser?
|
Milos är underbart. Jag var där en vecka, men skulle ha kunnat stanna betydligt längre! Stränderna är många och dom har alla något speciellt. Men jag tyckte inte att vattnet var speciellt klart. På norra Milos var det mycket skräp i vattnet. Blåste en del..
Snorklingen var inget att hurra över. Visst det fanns fiskar och så. Men inget vacker. Inte järfört med Koufonissi. Där var det underbart tt snorkla. Men det var du ju
Dock finns det andra anledningar att åka till Milos. Det speciella ständerna som alla har något nytt att erbjuda dig. Att du kan lätt hitta på något nytt varja dag!
Plaka var underbart mysigt. Virra runt där ett tag. Sitt och fika. Gå en sväng till Kastrot och kolla ut över hela Milos. Kolla in katakomberna och den antika teatern när du är i krokarna.
Jag bode i Adamas där finns det bra bussförbindelse med hela ön, nästan.
Ta dig en bå tur runt ön. Kolla in Kleftiko och Kimolos. Det sa jag göra nästa gång jag återvänder. För det ska jag göra. Milos har mer att erbjuda! De måste inte ha bra snorkligsvatten för att vara värt att besöka.