Sv: Från flyplatsen till Pireus
Under förutsättning att planet inte är för mycket försenat bör ni hinna med båten. Räkna baklänges. Senast 23.15 måste ni stå utanför biljettkontoret med biljetten i handen för att hitta färjan. Räkna en timmes restid från flygplatsen. Gäller oavsett buss eller taxi. dvs 22.15 senast, måste ni vara på transportmedlet. Från landning till dess att ni står utanför terminalen tar det normalt sett ca 30 - 40 min. Planet ska då helst inte landa mycket senare än 21.30!
Kolla direkt när nästa buss går. Hållplatsen är ut till höger. Ser ni att det dröjer 15 - 20 min är det bättre att ta taxi. De står ca 150 m till vänster. Kostar ca 25 - 30 E för två med bagage till Pireus. Kan vara värt pengarna för att hinna med färjan. Det brukar inte vara någon större kö där och det kommer bilar hela tiden. Men jag hade nog spelat teater och pratat med polisen som sköter kön, och hysteriskt förklarat att jag måste med en färja i Pireus... :-)))
Hoppas ni inte flyger Al-Italia för de är notoriskt försenade. Annars så ska det nog lösa sig. Tight, men det bör fungera.
Peter
|