När vi var på Sifnos förra året såg vi en swimmingpool för första gången på ön. Det var i Vathy! Man hade byggt ett mycket flott hotell där, men det fina var att det var anpassat så jättefint till platsen, att man inte alls såg hotellet förrän man var där och upptäckte poolen. Tjusigt värre och härlig swimmingpool (om man nu vill ha det

). Vi tordes inte ens tänka på att fråga efter varken namn, pris eller någonting

.
Jag tänker på de första gångerna vi kom till Vathy, då man måste åka ut med båt längs kusten från Kamares, tre gånger i veckan gick båten, om man hade tur. Väg fanns inte alls dit och endast EN telefon fanns i hela bukten på en av tavernorna.
Men Vathy är fortfarande fint även om det har skett en stor förändring.
Marianne
PS. Undrar förresten om inte man också kan hitta något hotell i Platy Gialos med pool - men där har de sån fin strand att jag hellre skulle välja den!
PPS. Har just kollat på Googles och hittade lyxhotellet i Vathy. Elies Resort. Förstår nu varför vi inte tordes fråga efter varken priser eller ett glas vatten

. Priserna
börjar vid 200 (euro)! Det finns
många fina ställen att bo på i Vathy, som inte kostar en herrgård.
(Lighthouse i Faros såg också fint ut, och jag såg flera andra mindre ställen som har pool.)