Vi var på Gran Canaria i augusti för ett par år sen och där kryllade det av kackerlackor...
Vi anlände vid middagstid och packade upp alla väskor, slappade en stund vid poolen och gick för att äta. Tonåringarna gick hem i förväg från restaurangen och när vi kom hem satt de instängda på badrummet och skrek. Hela lägenheten "rasslade", de största var nog ca 8 cm!!! Såg att det var full aktivitet hos alla grannar med sprayburkar mm, i alla lägenheter var det lika illa. När man gick utanför sprang det kackerlackor framför fötterna överallt. Folk stod och sopade för fullt på altanerna...och detta var på en fin 4-stjärnig anläggning. Vi hade aldrig fått tjejerna att sova här så jag fick bli "en hysterisk kärring" och gapa lite på stackars killen i receptionen

Tillslut ringde han upp reseledaren och hon kom så vi fick byta hotell. Första, och förhoppningsvis sista gången jag varit en sån besvärlig turist.
Dagarna efter såg man människor i "rymddräkt" gå och spruta hela området så vi var nog inte de enda som klagat.
Jag var ganska nöjd med att jag inte åkt ospec. för då hade man nog inte fått bytt hotell utan kostnad.
Peppar, peppar... så har vi aldrig varit ute för något liknande i Grekland. Visst ser man någon enstaka vid varje resa men då har det varit utomhus.
Så gillar ni inte kackerlackor, åk inte till G-C med ett företag på F med boende på deras stora familjeanläggning
Malin