Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2015-09-25, 10:04
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Hälsning från Rethymno

Efter en mycket trevlig flygning med Thomas Cook/Ving så landade vi igår vid lunchtid i Heraklion. Sol och väldigt varma vindar mötte. Vi fick ca 1,5 tim åktur i buss i vackert landskap innan vi nådde Iperion Beach Hotel, alldeles vid havet där strandpromenaden slutar,ca 45 min promenad i lagom takt in till centrum. Halva tiden om man har jättebråttom. Ett medvetet val så man får lite motion också till och från stan. Ett riktigt topphotell och i natt sov jag i de skönaste sängar nånsin i Grekland. Skönare än våra egna sängar hemma.

Vi åt en sen lunch i hotellets servering och den första lilla Mythosen smakade lika gott som vanligt. Sen vilade vi i skugga på strandsängarna ett par timmar eftersom vi inte sovit alls natten som gick pga bilkörning till Sturup.

Vid 18- tiden gick vi långsamt hela vägen efter vattnet in till stan. Vi stoppade på mysiga Petrino för ett glas vin. 28 grader! Sen gick vi i många mysiga gränder i gamla stan ett par timmar och det var alldeles lagom med folk. Kvällsmat intogs på supermysiga Kiria Maria i lilla gränden bakom Rimondibrunnen. SÅ gott med lite personligt stuk på de " vanliga" mezerätterna.

Långsam promenad hem med stopp för inköp av kaffe,vin och frukt till balkongsittningarna. Vi har markterass precis nära både pool,reception och frukostmatsal och havet alldeles framför en bit bort så vi har full koll på alla! Sköna balkongmöbler. Allt på hela hotellområdet är SÅ rent och fräscht och personalen är så trevlig!

Idag har vi njutit av superfin frukostbuffe. Allt som vi vill ha finns med råge! Youghurt, valnötter honung, flera olika slags meloner, persika druvor fint upplagt, ägg att koka själv. Superbra. Om du vill ha apelsinjuice pressar du den själv. Fetaost, tomat o oliver + alla sorters bröd, köttpålägg, sylter bröd och flingor som jag hoppar över. Precis som på alla hotell finns folk som tror att den snyggt upplagda frukten inte är till alla, utan bars till dem själva att bäras upp på balkongen för egna behov. Dåligt!!
Nu efter morgonbad i havet sitter vi i skuggan på den fina stranden och läser och pratar och njuter. Wifi funkar bra även här nere.....och medan jag skrivit har maken somnat
Inte ett moln på himlen, svaga vindar och nu är det VARMT!!!

Ha dett gott.....det har vi!

Lissi
Svara med citat