Sv: Noen bilder fra Tranchila, Mani
När jag var där nu i juli så var det visserligen en hel del turister men det var absolut inte så att jag upplevde det som att vi var för många. De turister som reser hit, via charter eller på egen hand, blir så utspridda under dagarna iom att det finns så mycket att upptäcka i området runt omkring. Och det är inte den klassiska sol och badturisten som reser hit. Kardamyli har ju heller ingen sandstrand med behaglig sandbotten i havet utan det är ju sten och "pebbled" som gäller närmast byn. Detta gör att många som söker främst sol och bad eller många barnfamiljer, ungdomar etc åker till Stoupa som är livligare och har en lång fin sandstrand.
Så inte ens under högsäsong upplevde jag K som trångt trots att det är en liten by.
På såna här platser kan nog snarare maj än juli faktiskt vara riktig högsäsong med tanke på varför turisterna kommer hit. Augusti förstås också med många greker som reser hit. Otroligt många trevliga människor mötte jag här. Framför allt bland lokalbefolkningen men även många jättemysiga personer från England och Norge osv.
Senast redigerad av Thira den 2015-09-23 klockan 07:34.
|