Strax efter halvnio i morse kom en moppeuthyrare från Stoupa med en moped till mig. Härligt! Äntligen! Jag kände mig som en ko på kosläpp! Så idag har jag äntligen fått se mig om på riktigt, visst, bara en pytteliten del av Mani, men ändå, jag är nöjd, och så sken solen, en stund i alla fall.
Å hej å hå, å here we go.
Under dagen har jag besökt Ritsa beach, Kalamitsa beach, Foneas beach, Delfinia beach, Kalogria beach, Stoupa beach (och byn Stoupa förstås) samt byarna Agios Nikolaos och Agios Dimitrios (där det också finns en strand).
Det mesta var hur fint som helst, men det jag blev mest imponerad av var den lilla fiskebyn Agios Nikolaos, som ni ser på bilden ovan.
Runt den pittoreska hamnen fanns ett flertal mysiga tavernor, och självklart var det svårt att motstå en lunch här. Jag berättade för Stella på morgonen att jag skulle äta lunch annorstädes, och det fick jag göra.
Målet för dagen var Trachila som ligger vid vägs ände. Men när jag kom till Agios Dimitrios, och såg dessa moln, valde jag att återvända hem. Är det föresten någon som har varit i Trachila?
Om vädret tillåter ska jag köra hela vägen ner till Aeropoli och Diros Caves i morgon. Det är egentligen för långt att köra med en 50 cc, men jag är van, och jag har inte mycket val, förutom taxi då, men taxi åker jag bara över bergen.