Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-22, 16:17
SvinFins avatar
SvinFin SvinFin är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2015
Standard Sv: Flyktingtråden

Citat:
Ursprungligen postat av Ylva A Visa inlägg
SvinFin,
Var det inte du som ville flytta till Kreta och ville ha tips? Hur kan du ha fått en sådan förvrängd bild av kretensarna? Vänligare och omtänksammare människor än här har jag aldrig träffat i Sverige. Hur många har du hunnit träffa under din tid på ön?
Om du tror att det var vikingarna som "uppfann" demokratin, har du fel. Italien gränsar inte heller till Turkiet. Ta fram kartboken.
/ Jannis
Men? Jo, jag vill fortfarande dit. Vad har det med saken att göra? Ditt inlägg visar tydligt att du läser mina inlägg som Fan läser bibeln.

Jag tycker fortfarande att greker är ett underbart folk, hade du bemödat dig att läsa det jag skriver så hade du förstått det.

Återigen -ett land som har strand mot ett hav av fullt av flyktingbåtar är inte mer godhjärtade per automatik. De gör helt enkelt det varje land borde, och ska, göra i det läget.

De tar emot en ansenlig mängd flyktingar nu men de behåller inte alla, trodde du det? I själva verket fick 1,79 flykting per 10 000 invånare stanna i Grekland 2014, i jämförelse kan jag säga att Sverige tog emot 31,78 per 10 000 invånare. Och då har vi inte ens strand mot havet...

http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/...ternationellt/

En sak till: Var skrev jag att Italien och Grekland gränsar till varandra?
Din läsförståelse brister.
Svara med citat