Ämne: Pylos
Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-11, 10:13
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Pylos

Så fina bilder!
Annelie, i vår har jag ju 14 dagar på mig på Peloponessos inkl den sista natten i Aten.
8-11 mars , tre nätter har jag bokat i Nafplion och två nätter 11-13 mars i Sparta. Eller...Ska jag helt strunta i Sparta denna gång och åka direkt från Nafplion till Kalamata och ha 1-2 nätter där i stället?
Sen är inget bokat utan jag ska ta mig till Koroni. Där vill jag ha i alla fall 4 nätter. Sen är frågan, vilket av Methoni eller Pylos ska jag satsa på för de övriga 5 nätterna? Att bo på mer än 4 ställen vill jag inte , det blir för stressigt!
Jag är abdolut ingen fågelskådare, så valet mellan Methoni eller Pylos får vara avhängigt MYSFAKTORN. Eller SKA jag ändå ha 2 nätter på varje...Det kanske räcker? Borgar och sånt gilar jag men ruiner och muséer av alla slag har jag sett så många genom åren så nu är det mer byvandringar jag eftersträvar med fina miljöer typ Kardamili/Nafplion.
Detta har jag sett av alla fina bilder att det finns i både Koroni, Methoni och Pylos... Kanske bussen till Aten ändå går via Pylos så det är bra att sluta där? MÅNGA FRÅGOR
Oj det ÄR svårt med alla fina platser i Grekland!!!

Lissi
Svara med citat