Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-08, 10:49
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Jeg måtte bare lage en liten (?) bildetråd.....

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Och Lissi, det är så härligt att höra att du reser så mycket. Hoppas innerligt jag får möjlighet att göra detsamma när jag blir pensionär. (Kalimera får mig att längta till dess.)
Thira, jag lovade mig själv, att mellan 60-65 så skulle jag inte arbeta på fast tjänst som lärare utan bara som timvikarie, eller i förskola där jag kan vara ledig utanför loven....pensionsmässigt i pengar ett dumt val, men FRIHETSMÄSSIGT, att kunna resa billigt på off-seasonpris ett bra val.
Nu har jag "tokrest" i flera år och en viss"mättnad " börjar infinna sig, tro det eller ej!
Fro m 65-årsdagen i oktober ser det ekonomiska läget naturligt helt annorlunda ut så nu blir det väl max 2 resor per år varav en LÅNG då jag tänker stanna ca en månad i Grekland. Kanske resa runt till flera ställen. det blir ju en liten "övningsresa" i november med Tinos-Kardamili -Aten.
Sen är det ärligt så att lusten att resa avtar i o m allt jobbigt som händer i världen och Europa i de områden vi rest mest i. (Grekland, Frankrike, Spanien,Polen). Det känns inte riktigt lika kul att lägga pengar på resor och njuta på samma platser där det finns massor av flyktingar utan ALLT. Jag kanske ska engagera mig i annat på hemmaplan istället.... som pensionerad lärare kan man ju bistå med en del i frivilligverksamhet. .eller åka till någon av de grekiska öarna som volontär... Många tankar har jag...

Men innan dess så är några resor som sagt bokade. DE tänker jag njuta av!

Lissi
Svara med citat