Citat:
Ursprungligen postat av laero
Jo att satsa sig ur lågkonjuktur är ju en beprövad medicin enligt Keyniansk modell som t e x svenska politiker anammat tämligen mangrant. Men det bygger ju på att man har balans över tid, att man har överskott i goda tider. Grekland är utestängt från lånemarknaden på grund av att förtroendet för deras betalningsförmåga saknas. Så då kvarstår min fråga; om de ska satsa sig ur krisen - varifrån ska pengarna komma?
För övrigt verkar ju den här "trojka-medicinen" funka i länder som Irland och Portugal. Men skillnaden är väl att där gjordes nödvändiga reformer mycket snabbare. För Greklands del har kanske gropen blivit för djup..jag vet inte.
|
Exakt klockrent tänk enligt mitt sätt att se.
Har själv en viss tilltro till Keynianskt tänkande. Konstigt nog bör det också stämma både för marknadskrafternas alla supporters och för motståndare till offentliga besparingar. Men i slutändan är ju ändå det enda som gäller, just vad du Laero skriver ........ om de ska satsa sig ur krisen - varifrån ska pengarna komma?
Nej till mera inblandning av "Trojkan"

, Nej till besparingar

, Nej till fortsatta överenskommelser med långivare

........
..... Tja då är det väl bara att sitta ner och vänta på att manna ska regna ner från himlen.
Jag menar inte att vara sarkastisk. Men om man säger nej till ALLT, vad är då lösningen?
Masse