Jag använder booking.com väldigt sällan när det gäller Grekland eftersom jag sällan bokar hotell i förväg i Grekland, undantaget är Aten. Men jag har använt booking.com massor med gånger i andra länder, och nästan alltid i stora städer. Det har fungerat perfekt alla gånger. Däremot har jag med tiden blivit tveksam till den information som ständigt poppar upp medan man kollar upp ett rum i något hotell i booking.com. Ofta står det "5 personer (eller 3, eller 2, etc) tittar just nu på detta rum", eller så står det "bara ett rum kvar", "sista rum" och dyl. Jag har flera gånger lovat mig själv att på plats kontrollera om det verkligen stämmer att det bara är ett rum (eller 2, eller 3) kvar, men det har inte blivit av. Att ta reda på hur många som just då kollar upp ett rum är förmodligen mycket svårt om man inte är en duktig hackare (

), men att i ett mindre hotell kolla upp hur många rum som fortfarande är kvar medan man är uppkopplad och använder booking.com kan inte vara svårt. Jag tänker faktiskt göra det under min nästa resa till Grekland i september.