Citat:
Ursprungligen postat av LaRose
Vill bara säga, att jag aldrig uppfattat varken Laero eller Kimmen som "kalla" eller "oengagerade". Precis tvärtom! Man måste väl få både se och dryfta verkligheten ur många aspekter? Hur skulle det gå om alla drunknade i sin egen "empati"? Och skulle t ex alla ekonomer vara känslokalla typer för att de jobbar med siffror? De är väl också "människor bakom siffrorna"? Kan man inte respektera både människor och siffror i denna kris? De är ju bara två sidor av samma sak. Jag känner också sådana som står mig nära och som nu kämpar för mat för dagen, och det är jäkligt svårt att hantera känslomässigt. För att inte tala om alla lidande som jag inte känner personligen. Men lika förbaskat finns det siffror. Och fakta om hur det grekiska samhället fungerar.
|
Det var inte alls så jag menade. Naturligtvis är siffror också viktiga. Ingenstans har jag påstått motsatsen. Däremot tycker jag, som sagt, jag gick för långt härom natten då jag inte skilde på sakfråga och person. Meningsskiljaktigheterna i denna tråd består väl främst i hur man ska spara in, på vad, vilka som får ta konsekvenserna av besparingarna osv. osv. Och utan att ge mig in i någon diskussion på nytt så har vi skribenter i denna tråd helt enkelt väldigt olika åsikter om hur besparingarna slår och på vilka de ska läggas.