Visa ett inlägg
Gammal 2015-08-12, 10:47
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Sv: Krisen i Grekland - den ENDA tråden

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Om jag inleder med att säga att jag personligen inte använder samma kraftuttryck, så instämmer jag i princip med det du skriver.

Jag kan TYCKA att någon specifik person skriver något jag tycker är felaktigt men jag kan inte begripa att någon använder ett resonemang där flera andra personer pekas ut som att de VET MINDRE. Vet mindre om VAD? Och hur vet man MER än andra? Hur MÄTER man detta, finns det normer, regler, kutymer, överenskommelser, annat....?

Därför blir en del färska inlägg i denna tråd i mitt tycke oundvikligen helt intetsägande för mig då de primärt handlar om personangrepp. Och visst kan det jag skriver nu OCKSÅ tolkas åt ett eller annat håll men jag vänder mig inte till, och namnger inte någon specifik person. Just nu handlar denna tråd om en mängd känsloyttringar, det är väldigt tråkigt att se att så är fallet. Att livsöden kommer fram antingen här eller i dagstidningar, radio, tv, det är naturligtvis en följd av hur Greklands ekonomi havererat. Hur den har det, varför eller vem som bär skulden, det kommer vi aldrig att få ett enhetligt svar på. Att EU, Euron som valuta eller EMU eller flera kombinationer av allt det skulle bära skuld till problemen och följderna, är i MITT TYCKE allvarliga anklagelser. Hur Grekland "internt" har hanterat sin för några år sedan, BLIVANDE kris (om man nu kan kalla detta "EN" kris?) är OCKSÅ I MITT TYCKE, den stora och enda "skuld" som nu får oss att engagera oss här i forumet.

Ja, jag har väl fel anser någon, rätt anser någon annan. JAG vet inte MER än någon annan, ej heller MINDRE och jag är som alltid, beredd på påhopp och om jag behöver, även försvara mina ÅSIKTER.

/Hasse
Jag håller med om att diskussionen nådde en bottennivå inatt. Och att jag gick för långt och till personangrepp i vissa fall. Men inte heller jag gillar att få nedlåtande kommentarer som korkad etc kastade i ansiktet och det var så det hela började. Denna diskussion är känslomässig på många sätt och för många av oss som har vänner som råkat riktigt illa ut pga krisen. Och ja, lätt är då att diskussionen kryddas av det och att det ibland är väldigt svårt att hålla en kall och neutral ton. Man blir alltför ledsen när man förstår att många inte ser deras lidande i allt detta.Och man känner sig maktlös på många sätt. Nåväl, jag inser att det är bäst att jag drar mig ur denna diskussion pga av att det hela blivit alltför känslomässigt och att det gör det svårt att alltid hålla den över vattenytan. Ber om ursäkt för de personangrepp jag själv stod för. Resten får stå för andra.
Svara med citat