Visa ett inlägg
Gammal 2015-08-06, 22:05
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: restresa i september

För mig låter det som att du/ni har nästan alla förutsättningar som behövs för att få till en billig restresa. Ni är flexibla med både vilket land ni åker till och vilket resmål där som ni kan tänka er. En del av oss "Greklandsgalningar" har ju skaffat oss en del favoritställen som vi så gärna vill återvända till och då blir det ju tyvärr dyrare.

Ni har som sagt flexibilitet i land och ort/ö. Kan du på något sätt tänja lite på alternativa utresedagar också så ökar chansen. Om jag var som du så skulle jag till att börja med kolla om det i nuläget överhuvudtaget finns några charterresor med utresa på de tre dagarna som du hittills tänkt som möjliga. Finns det inga resor på de dagarna nu så är ju chansen inte särskilt stor att de dyker upp som restresor.

Den andra faktorn som avgör hur mycket is i magen du kan ha är ju hur du ställer dig till det sämsta tänkbara utfallet, ........... att du inte hittar någon resa alls som passar. Känner du att du kan leva med det också, ja då kan du absolut ha is i magen.

Om allt går åt skogen så kan du kanske hitta ett billigt reguljärflyg till Aten och därifrån åka ut till någon av de mest närbelägna öarna!

Lycka till! Det du håller på med är ett jättekul sätt att resa tycker jag. Spännande! Hur ska det bli? Var ska vi hamna? o s v ..... Toppen!!!

Masse
Svara med citat