Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2015-07-27, 10:36
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Bra tavernor på Karpathos?

Nu ska jag vara lite wild and crazy och bege mig utanför Kreta Kom hem från en månad på Kreta för en vecka sedan så jag hann precis tvätta och packa om Bra sommar att välja att inte vara hemma för mycket Vi ska bo i Pigadia.
Eftersom mat, riktig grekisk mat är en av de viktigaste ingredienserna för en lyckad semester för mig så vill jag nu höra om era absoluta bästa tavernatips
Har läst lite här i forumet men många rekommendationer har några år på nacken och mycket kan ju ha hänt... Har även kikat på tripadviser men är tveksam till många stående ovationer från resenärer där när jag tittar på matbilderna
Vad söker jag då? Inga tavernor med turistmenyer och pommes/ris till varenda rätt! Souvlaki och gyros går in under turistmat för mig
Jag vill helst kunna gå in i köket och botanisera i grytorna. Långkok på lamm, get eller kanin är favoriter. Fräscha sallader vill jag kunna beställa till maten som tex marouli. Fisk såsom marinerad gavros, hel friterad småfisk, färsk kalamares, soupies osv. Stort urval av meze och då gärna fava, dolmadakia, hemagjord loukanika, staka, siglina osv...


Hoppas att någon van Karpathosresenär förstår vad jag söker och kan tipsa mig om de absolut bästa ställena
Har ni andra tips om annat så är det också välkommet


Hälsningar Malin
Svara med citat