Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-24, 23:48
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Sämre väder ska bli ännu sämre

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Masse - var det omöjligt att hitta direktcharter? Folk i min omgivning köpte en jättebillig Karpathosvecka häromdagen, visserligen runt den 20 aug då det alltid är billigt. Men de hade över 20 hotell att välja mellan bara hos Apollo.
Jo jag har också noterat att det finns riktigt trevliga charterpriser i augusti. Men det funkar tyvärr inte för oss. Det är september som gäller. Dessutom vill vi ha två veckor och då är det genast lite mindre utbud än på 1 vecka.

Från Köpenhamn finns inget alls i september till Karpathos på 2 veckor. Apollo ha inte heller något från Göteborg att erbjuda. Och Arlanda känns lite väl segt att dra upp till från Skåne.

Förutom Apollo är det Airtours som också flyger direkt på Karpathos. Av en tillfällighet hittade jag idag de två sista flygstolarna de hade i september från Göteborg. Kändes inte alls som något fyndpris, förmodligen pga liten tillgång i förhållande till efterfrågan. Men när jag summerade kostnaderna för de reguljärflygsalternativ som jag knåpat med, inkl extranätter i Aten på in- och utresa så blir kostnaden ungefär densamma. Och då är det ganska skönt med direktflyg. Dessutom slipper jag de där DeHavilland-maskinerna som grekerna envisas med att köra inrikes. Det är värt några kronor. Jag gillar att flyga, men inte med dem.

Så nu finns såvitt jag vet inga lediga flygstolar i september till Karpathos med avresa söder om Arlanda. Smakar det så kostar det. Det här risiga vädret som den här tråden handlar om har ju inte direkt gynnat utbudet av restresor.

Masse
Svara med citat