Citat:
Ursprungligen postat av Fajotta
Ta nu ett djupt andetag .... 
|
Behöver inte ta ett djupt andetag...... (jag andas lugnt)
Orsak?
Framför allt för att denna tråd inte har ett skvatt påverkan för mina framtida Greklandsresor.
Inte heller den JUST NU tämligen turbulenta tillvaron som Grekland och dess folk måste utstå.
Min personliga övertygelse handlar om att Grekland så småningom tar sig igenom detta stålbad x ?? (dvs. hur lång tid det tar att bli en ekonomiskt stabil nation INOM EU / Eurozonen) och blir ett land där jag fortsättningsvis kan vistas och trivas.
Jag kan genom detta ställningstagande enbart tänka helt egoistiskt. Mina ÅSIKTER kan inte hjälpa Grekland ekonomiskt.
En annan övertygelse jag har är att mina och mitt resesällskaps pengar kommer att komma Grekland till godo på NÅGOT vis. Om det handlar om att vi får kvitto eller ej på köp av olika slag, det lär vi aldrig någonsin få bevis för, hur vi än själva vill eller från åsikter från andra i detta forum´s övriga deltagare.
Ekonomin i Grekland handlar enligt mina åsikter, INTE om kvitton, vore det SÅ, så vore ju de ekonomiska problemen ur världen, eller hur? Det är inte så enkelt. I grund och botten har det ju att göra med skatteintäkterna.......
Någon oro har jag som sagt inte (i det strikt egoistiska tänkandet) och mina och mitt resesällskaps planeringar inför resan 2016 är och förblir helt oförändrade, OAVSETT de ekonomiska förutsättningarna.
/Hasse