Citat:
Ursprungligen postat av laero
Istället avkrävde du mig som sagt en källa i syfte (som jag uppfattar det) att misstänkliggöra min uppgift, glatt påhejad av Maggy som gör tummen upp i nästa inlägg - det är ju kanske trevligt att kunna "trycka till" en meningsmotståndare trots att man förmodligen inte har den blekaste aning om fakta i målet.
Du får ursäkta men det här störde mig en aning.
|
Jag upprepar; ett uppriktigt tack! Detta sagt utan ironi eller andra lömska tankegångar. Mina tankar faller inte i den riktningen. För det leder ju bara fram till ett jasså!
Och ytterligare upprepning; det du påstod var så intressant att jag ville veta mer, dvs. var även jag kan läsa om saken för att skapa mig en uppfattning. Till saken hör att jag tidigare genom politiska utspel fått kännedom om saken, men den envägskommunikationen tar jag för vad den är - envägs. Jag ville få närmare koll, fakta på bordet, och därav fick du givetvis frågan om källa.
Visst är det så att visst kan kantra både höger och vänster i inläggen, men vadå.....? Det är ofrånkomligt om inte annat för att vi är tänkande och reflekterande människor. Och kan uttrycka oss. För mig är det som utspelar sig framför våra ögon allt från djupt deprimerande sett ur ett medmänskligt perspektiv till en fascination vad människan lyckats skapa - på gott och ont. Jag är övertygad om att det som nu utspelas kommer att få ett avsnitt i historieböckerna och hoppas att det skrivna präglas av ett gott slut för oss som människor. Från min åskådarplats vill jag förstå spelet för att efteråt kunna ge min subjektiva syn på saken till mina barnbarn.
Och laero och alla andra; hänvisar jag till något du eller någon annan vill veta något mer om - ställ fråga om källa. Ett gött handslag för det!