Citat:
Ursprungligen postat av AndersK
Ett uppriktigt tack för källhänvisningen. Med den källan och andra har jag fått ytterligare infallsvinklar att fundera över. Konstigare var det inte....
|
Ja varsågod!
För mig var det dock konstigare (speciellt efter att jag sovit på saken) och märk väl att jag anser mig ha rätten att skriva det jag tror mig veta utan att ange källor. Det du nu accepterar som källa är ju egentligen inte källan utan en ekonomiprofessor som framför samma fakta som jag.
Jag tror det finns bortåt 2000 inlägg i de här trådarna om krisen. Ibland presenteras de mest befängda "sanningar", sällan eller aldrig har det efterfrågats källor. Och det tycker jag är rätt, här ska man kunna skriva det man vet/tror/hoppas/tycker utan källhänvisningar om man så vill. Om sedan någon har nån fakta som bevisar motsatsen så får vederbörande presentera det.
Du valde att inte kolla upp min uppgift utan istället skulle det avkrävas mig en källa, helst direkt från grekiska myndigheters statistik. Hade du forskat lite i saken hade du dels upptäckt att uppgiften är allmängods, bla framförd av den här Vlachos, dels hade du tagit reda på vad begreppet primär budgetbalans innebär (vilket jag ser i dina inlägg att du inte förstod).
Istället avkrävde du mig som sagt en källa i syfte (som jag uppfattar det) att misstänkliggöra min uppgift, glatt påhejad av
Maggy som gör tummen upp i nästa inlägg - det är ju kanske trevligt att kunna "trycka till" en meningsmotståndare trots att man förmodligen inte har den blekaste aning om fakta i målet.
Du får ursäkta men det här störde mig en aning.