Ämne: Parga i maj
Visa ett inlägg
Gammal 2006-03-05, 08:49
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Parga i maj

Jag har rest både ensam och i sällskap och aldrig upplevt det som läskigt. Var i Brasilien med kompis nu senast men gjorde många saker på egen hand utan att en enda gång känna mig osäker. I Grekland har jag varit så många gånger att det känns som hemma. Du kommer säkert att bli nöjd. Vi är i ungefär samma ålder och jag gillar inte heller allt för mycket hålligång och stökigt barliv. Jag besökte ofta en bar nere vid strandpromenaden men namnet är som bortblåst. Gröna stora parasoll, vita soffor och datorer inne med väldigt trevlig personal och ägaren hade ett stort musikintresse med många CD skivor. Ska leta fram namnet till dig. Blev ett av mina favoritställen.

Meetings hittar du 50 m upp från hamnen. Jag har ett kort med ägarfamiljens namn liggandes någonstans men jag tror inte det står någon adress där. Den lilla gatan slutar med ouzerian och det är mest grekiska gäster där. Kan maila dig ett foto därifrån. Däremot besökte jag en annan ouzeria med ok mat och trevligt bemötande när vi var ett sällskap men när jag besökte den ouzerian ensam var servicen urusel och det kändes att jag tog upp ett bord för ägarna som ville ha flera gäster vid bordet. En man från ett annat europeiskt land var också ensam och han blev riktigt upprörd och frågade mig om jag uppfattat personalens nonchalans så det stället som ligger i en gränd ganska nära Meetings skulle jag undvika.

Eva
Svara med citat