Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-12, 21:05
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ersättning vid stöld av kontanter

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Men hur vanligt är det att man blir bestulen av värdesaker på hotellrummet....

Känner ingen som blivit det i Grekland..för egen del tycker jag det känns mer otryggt att ta med mycket kontanter och kort mm..om jag ska gå ut.
Jag tar bara med mig de kontanter jag behöver för en dag..om jag tex ska ut och vandra eller äta.
Inte pass och bankkort om jag inte har användning för det .

Telefonen har jag alltid med mig, men surfplatta får vara allt vara kvar på rummet..jösses tänk om man skulle släpa med sig allt när man ska gå ut ..
På lange ferier har vi laptop med, d e n legger vi igjen på rommet.

Men ellers tar vi alt av verdi med oss.
Vi har jo ikke brukt å ha så mye penger som mange har måttet ha med seg den siste tiden, men de pengene vi har, og når vi tar ut i minibank, deler vi slik at vi har ca det halve hver. Arne bruker å betale, og jeg "fyller etter" hans beholdning.
Pass og kort har vi også alltid på oss. Vi føler at vi har best kontroll når vi passer på verdiene selv, selv om vi nå h a r opplevd e n gang at vi ikke hadde "kontroll"...
En sikker safe ville vi bruke, har brukt det i storbyer, men sikre safer er ikke standard på steder vi bruker å bo i Hellas
Innbrudd på rommet har jeg opplevd en gang, helt tilbake til 1994, på Kreta.
Etter det legger jeg helst ikke igjen nøkkel i resepsjonen, da innbruddet skjedde hadde vi gjort det, den resepsjonen var endel ubemannet og det var enkelt å få tak i nøkler.
Svara med citat