Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-11, 13:17
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Krisen i Grekland - den ENDA tråden

Thira - jag hakade bara på laero och dig om det där med huruvida det var juridiskt riktigt eller inte med regeringens tillsättningar ... För det var lite beside the point eftersom det missade hela den så välkända korruptionsdiskussionen.

Såhär tänkte jag: klientelism är en del av korruption, och Grekland är ökänt för bådadera. Ingen tycker att det är bra, inte Tsipras heller, tvärtom, han gick till val på bl a krafttag mot korruptionen. När Verhofstadt sedan tar upp de där tillsättningarna i debatten så är det naturligtvis en tacksam politisk poäng. Ni skulle ju sluta med det där, då VARFÖR gjorde ni själva då just ... osv.

Min sista mening i det jag skrev närmar sig dina funderingar lite grand. Tajmingen med Syrizas utnämningar är så klantig att jag undrar om det finns en förklaring i det här som vi helt enkelt inte känner till. Det kanske var något slags politiska tjänster trots allt? Dock tror jag inte det, då borde Tsipras ha förklarat det. Vilket han iofs kan ha gjort utan att det nått oss.
Svara med citat