2015-07-11, 10:31
|
|
|
Reg.datum: nov 2005
|
|
Sv: Krisen i Grekland - den ENDA tråden
Citat:
Ursprungligen postat av Thira
Jag tycker sånt är viktigt; Både vad gäller privatpersoner och vad gäller större politiska skeenden. Jag vill inte vara med och spä på ytterligare kritik (det är det så många andra som gör) mot Syriza, utan att ens veta om den är sann. Syriza är folkets val. Det är dem grekerna vill ha vid makten och det är dem som de sätter sin tilltro och tillit till. Vem är jag att säga att de skulle ha fel eller att påstå att jag skulle veta bättre än dem?
Så försöker jag tänka i min vardag och så försöker jag tänka även här.
Ville bara säga det eftersom jag fått en hel del kritik om att jag ständigt går till Greklands försvar 8lite mer indirekt av dig, ifall jag uppfattar det rätt då vill säga?) och betydligt mer direkt av andra. Detta är alltså inte en kritik mot dig specifikt, absolut inte.
Ibland (ganska ofta) tycker jag det kan behövas en motvikt. Som exempelvis vid skattediskussionerna. Inte behövs det ytterligare en som spär på hur dåliga de är på att betala skatt när så många andra gör det. Vad som är viktigt då, enligt mig, är någon som visar på en motvikt också. Någon som påminner om de gånger det har fungerat och kan ge exempel på detta från verkligheten.
|
|